Tuesday, April 28

Jalan di depan gedung utama SATUNAMAselebar 3,7 m dan sepanjang kurang lebih 60 meter minggu ke 4-April 2009 ini mendapat kesempatan untuk di Renovasi. jalan yang menghubungkan dusun Duwet RT 06 dan RT 07 ini memang mempunyai peran vital dan selalu dilewati oleh staf,karyawan maupun tamu-tamu yang berkunjung ke SATUNAMA, sehingga sudah sepantarnya jika sebagian besar biaya perbaikan ini ditanggung oleh SATUNAMA sebagai wujud dari kepedulian sosial.

Dari hasil pengamatan dan wawancara singkat dengan Ismadi,petugas keamanan di SATUNAMA, proses renovasi ini sebenarnya sudah direncanakan sejak lama, mengingat beberapa bagian conblok sudah mengelupas dan rusak disana-sini. Di dalam proses untuk perbaikan ternyata muncul berbagai ide yang saling bertentangan diantara tokoh masyarakat,yang mengakibatnya tertundanya proses perbaikan.

Setelah mempertimbangkan berbagai hal, akhirnya diputuskan mulai minggu ke 4 April hingga awal Mei 2009, jalan akan direnovasi. Bagi pengunjung, staf dan tamu yang akan berkunjung diharapakan dapat memarkirkan kendaraannya di tempat parkir SATUNAMA sebelah utara.

==

The small road in front of the main building SATUNAMA,3.7 meter width and approximately 60 meter long, recetly has been repaired. The process was started on 4th week of April 2009 and will be finish a week later. This road is connecting Duwet RT 06 aera and Duwet RT 07 area. This road poses vital role, beside frequenly passed by the staff, employees and guests who visit SATUNAMA, this road also as shortcut which is connecting inter houses in the village. That is way as a form of social concern,satunama should take a part in funding the restoration.

From my observation and short interviews with Ismadi, security officials in SATUNAMA, the process of renovation is already planned since a long time, considering some of the conblcok already damaged there-here.But In the discussion process, it seem a problems among key persons, persons who able to influence others. The contradict among community leaders made the reparation process cancelled saveral months.

After considering various ways, finally the process decided to start on fourth week of April up early May 2009, the road will be renovated. For visitors, staff and guests who will visit please park your vehicle in north parking lot.

No comments:

Post a Comment

Silahkan mengisi komentar dan terima kasih atas komentar anda